Konkurs MROT na najlepszy produkt turystyczny województwa mazowieckiego 2024

Mazowsze, jedno z najbardziej różnorodnych województw w Polsce, ponownie staje się areną rywalizacji o tytuł najlepszego produktu turystycznego regionu. Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna ogłosiła rozpoczęcie naboru do konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny Województwa Mazowieckiego 2024, a zainteresowanie już teraz jest ogromne.

Najlepszy Produkt Turystyczny to konkurs organizowany nieprzerwanie od 2004 r. przez Polską Organizację Turystyczną. Wydarzenie ma na celu wyróżnienie najbardziej innowacyjnych i przyjaznych dla turystów inicjatyw oraz ich szeroką promocję, co w znacznym stopniu wpływa na rozwój turystyki w Polsce. Organizatorem regionalnego etapu konkursu jest Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna.

Wyłonione produkty turystyczne otrzymają prestiżowe Certyfikaty MROT, a najlepsze z nich będą miały szansę rywalizować na szczeblu krajowym w Konkursie na Najlepszy Produkt Turystyczny o Certyfikat POT.

Konkurs jest otwarty dla szerokiego grona kandydatów: od lokalnych organizacji turystycznych, przez instytucje kultury, po przedsiębiorców prywatnych i organizatorów turystyki. Wszyscy mają równe szanse na zaprezentowanie swoich produktów w jednej z pięciu kategorii:

  • Wydarzenie cykliczne – wydarzenie spójne tematycznie, organizacyjnie, umiejscowione w konkretnym czasie i miejscu.
  • Pakiet usług turystycznych/Impreza turystyczna – składające się z kilku usług lub usług i dóbr materialnych oferowanych przez organizatorów.
  • Obiekt – główna atrakcja/usługa wraz z towarzyszącymi usługami, skoncentrowana w jednym miejscu.
  • Szlak – trasa łącząca wiele miejsc lub obiektów związanych z pewną nadrzędną ideą.
  • Miejsce – unikalna lokalizacja z bogatymi walorami turystycznymi.

Propozycje należy zgłaszać do 9 września 2024 roku bezpośrednio przez stronę: www.konkurs.pot.gov.pl. Ewentualne pytania można kierować na adres: r.konewecka@mrot.pl.

Zgłoszenia będą oceniane przez Kapitułę złożoną z ekspertów w dziedzinie promocji i turystyki. Wśród nadesłanych propozycji wyłonionych zostanie maksymalnie sześciu laureatów Certyfikatu MROT oraz jeden laureat Super Certyfikatu MROT. Trzech z nich przejdzie do ogólnopolskiego etapu konkursu, koordynowanego przez Polską Organizację Turystyczną, w którym zostaną przyznane. Dodatkowo, jeden produkt zostanie wyróżniony w konkursie dla internautów, gdzie faworyta wyłoni głosowanie online.

Zachęcamy do udziału w konkursie.  Każde zgłoszenie to szansa na zdobycie prestiżowego certyfikatu oraz szeroką promocję marki. Uczestnictwo w konkursie otwiera drzwi do rywalizacji na szczeblu krajowym, dając możliwość wygrania w ogólnopolskim konkursie. Wszystkie certyfikowane produkty turystyczne zostaną po ogłoszeniu wyników objęte specjalnym programem promocyjnym Polskiej Organizacji Turystycznej. Nagrodą główną w konkursie jest „Złoty Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej”, który zapewnia krajową kampanię reklamową o wartości nie mniejszej niż 250 000 zł, realizowaną przez POT.